兩首歌串起來的招潮蟹舞
張懸真是soかわいい
後面那首歌是台灣本土視障音樂團體Open Eyes(歐噴愛)的歌『招潮蟹』
為什麼叫Open Eyes?
因為他們團員都是有視力障礙的問題
所以希望能夠睜大眼睛Open Eyes
中文翻就直接譯成歐噴愛
很可愛的團名
而前面那首歌是Nirvan(超脫合唱團)的Lithium


Open Eyes(歐噴愛) - 招潮蟹

左手其實比右手還大 我不會因此而害怕風浪
總有一天能達成願望 我也能呼叫月亮

海風吹拂著沙地 但是這首並不是海洋音樂記
海邊有許多男女 我只好一個人生悶氣
我幻想跟我的阿娜達牽手
他說我手太大靠不近我
我想是因為他覺得害羞
沒關係 事實上每隻螃蟹都不能回頭

左手其實比右手還大 我不會因此而害怕風浪
總有一天能達成願望 我也能呼叫月亮

海邊烈日正當空 差一點我的殼就被曬得通紅
心情應該要輕鬆 左手大才能夠擋海風
也許我也應該找個女朋友
帶著她在沙灘陪我推球
也許她會欣賞我不喝酒
她親我 我就有清蒸螃蟹的那種感受

左手其實比右手還大 我不會因此而害怕風浪
總有一天能達成願望
我也能呼叫月亮
我也能呼叫太陽
我也能呼叫綿羊
我也能呼叫大腸

 

Nirvana - Lithium

I’m so happy ’cause today
I found my friends
They’re in my head
I’m so ugly, that’s okay, ’cause so are you
We broke our mirrors
Sunday morning is everyday for all I care
And I’m not scared
Light my candles, in a daze
’Cause I’ve found god
Yeah yeah yeah yeah(x6)
yeah

I’m so lonely, that’s ok I shaved my head
And I’m not sad
And just maybe I’m to blame for all I’ve heard
I’m not sure
I’m so excited, I can’t wait to meet you there
And I don’t care
I’m so horny, that’s okay
My will is good
Yeah yeah yeah yeah (x6)
yeah

I like it - I’m not gonna crack
I miss you - I’m not gonna crack
I love you - I’m not gonna crack
I kill you - I’m not gonna crack
I like it - I’m not gonna crack
I miss you - I’m not gonna crack
I love you - I’m not gonna crack
I kill you - I’m not gonna crack

I’m so happy ’cause today
I found my friends
They’re in my head
I’m so ugly, but that’s okay, ’cause so are you
We broke our mirrors
Sunday morning is everyday for all I care
And I’m not scared
Light my candles in a daze
’Cause I’ve found god
Yeah yeah yeah yeah (x6)
yeah

I like it - I’m not gonna crack
I miss you - I’m not gonna crack
I love you - I’m not gonna crack
I killed you - I’m not gonna crack
I like it - I’m not gonna crack
I miss you - I’m not gonna crack
I love you - I’m not gonna crack
I killed you - I’m not gonna crack

arrow
arrow

    Rabbit 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()